Lada Niva sa nášmu fanúšikovi Michalovi páčila odmalička. V dospelosti si teda jednu zadovážil. Tereňák z roku 1987 ale nebol práve v najlepšom stave.
"Karoséria ementál, motor láger, elektrika 0 bodov."
Prerábka teda bola nevyhnutná. Michal sa do nej pustil hneď, ako to bolo možné. Začal zdvihnutím podvozku o 6 cm. Nasledovalo vyrezanie lemov blatníkov a časti karosérie. Množstvo častí bolo treba vyrobiť na mieru. Nekonečné vyvarovanie, gitovanie a striekanie hádam ani netreba spomínať. Do poriadku dal nakoniec aj elektriku a motor.
"Motor bol láger, oleja žral skoro toľko čo benzínu, tak som sa rozhodol, že vymením 1,6 za 1,7 mpi, ktorý som potom prerobil na karburátor a teraz si pradie ako mača. Samozrejme, s väčším výkonom."
Celá prerábka trvala Michalovi zhruba 3 mesiace. Nivu teraz využíva tak, ako sa patrí - na bláznenie v teréne.
Zdroj: Autobazar.sk