Malé Mercedesy tried A a B zhybridnievajú

Mercedes postupne pridáva hybridy do všetkých modelov. Má dokonca, ako jeden z mála, aj kombináciu elektromotora a naftového spaľovacieho agregátu. Najnovším prírastkom do hybridnej sekcie ponuky sú najmenšie modely. Pribudne A250e a B250e.

Pri Áčku nebude v ponuke len hatchback, ale automobilka pripravila aj plug-in hybridnú verziu sedanu. Zvonka sa líšia len veľmi nenápadnými zmenami. Oproti klasickým modelom s výlučne spaľovacím motorom majú jedny dvierka na prísun energie naviac. Sú na druhej strane ako je hrdlo nádrže. Umiestnenie je spoločné pre všetky tri karosérie.

Všetky verzie s označením 250e budú využívať aj logo EQ Power a všetky tri budú mať rovnaké pohonné ústrojenstvo. Základom bude 1,33-litrový štvorvalec s prepĺňaním. Ten samotný dosahuje výkon 118 kW (160 k) a krútiaci moment 250 Nm. K nemu je pripojený elektromotor s výkonom 75 kW (102 k) a 300 Nm. Celkový výkon sústavy sa tak dostáva na 160 kW (218 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 450 Nm.

Sústava spolupracuje s automatickou osemstupňovou prevodovkou s dvomi spojkami. Áčko hatchback s ňou dokáže zrýchliť na stovku za 6,6 sekundy. Sedanu treba o desatinu sekundy viac a ešte jednu desatinu naviac si vypýta vyššie Béčko.

Foto: Mercedes-Benz

Kým hatchback a trieda B vyvinú maximálne 235 kilometrov za hodinu, sedan, kvôli menšiemu odporu vzduchu, zvládne až 240 kilometrov za hodinu. Vo všetkých prípadoch však na elektrickú energiu dokážu autá ísť až 140 kilometrovou rýchlosťou. To znamená, že denné dochádzanie môže znamenať aj diaľnicu bez nutnosti spustenia spaľovacieho motora.

Energiu pritom elektromotor čerpá z 15,6 kWh batérie. Tá samotná pridala na hmotnosti autu 150 kilogramov. Podľa karosérie na jedno nabitie prejde až 69 kilometrov. Dojazd je stanovený podľa normy WLTP. Nabíjanie trvá 1 hodinu a 45 minút, za ktoré sa batérie dostanú z 10 na 100 percent.

Ako väčšia prerobených vozidiel aj pri Áčku a Béčku je nutné rátať so zmenšeným batožinovým priestorom. Napríklad výfuk tohto auta ústi v strede dĺžky a tlmič je v prevodovkovom tuneli, aby sa uvoľnilo viac miesta vzadu.

Foto: Mercedes-Benz

Zdroj: Autobazar.sk

Zdroj foto: Mercedes-Benz

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Malé Mercedesy tried A a B zhybridnievajú