Renault výrazným spôsobom zasahuje do predajov elektromobilov v Európe. Jeho Zoe patrí so 150-tisíc predanými kusmi od predstavenia medzi najúspešnejšie modely. Veď trhový podiel dosahuje až 18,2 percenta. Automobilka však nezaspala a servíruje novú verziu, ktorá je ešte lepšia ako ktorákoľvek doteraz.
Celkový tvar je stále rovnaký, takže skôr ako o novej generácii môžeme hovoriť o facelifte. Ale dôkladnom facelifte. Predok ukazuje dynamickejšiu tvár vďaka novej maske chladiča a tiež novým svetlám. Tie prvýkrát dostali full LED systém, ktorý bude štandardne pre všetky kusy. Zmena svetiel vynútila aj zmenu masky chladiča a kapoty. Ostatné pohľady až tak veľa noviniek neprinášajú. Zozadu sú svetlá tiež nové, tiež s LEDkami, ale s novým rozložením prvkov a zaujímavejšou štruktúrou. Vo vzorkovníku pribudli nové farby a ako sa na správny facelift sluší, disky dostali nové tvary.
Väčšou zmenou ako exteriér je interiér modelu. Predchádzajúca verzia čerpala tvarmi zo štvrtej generácie Clia, táto sa podala na cestu, ktorou ide piata generácia malého modelu. Vertikálny displej s uhlopriečkou takmer 10 palcov bude štandarnou výbavou. Pred vodičom bude nový displej s plne grafickým zobrazovaním rýchlosti a ostatných údajov. Určite bude ukazovať aj toky energie. Po novom bude v Zoe možné aj bezdrôtovo nabiť telefón. Interiér tiež použije nové materiály s mäkkými povrchmi, čo bude výrazný krok vpred oproti predchádzajúcej verzii.
Najväčším lákadlom modernizovaného modelu Zoe bude to, čo je skryté, pohonná sústava. Základom je batéria. Jej kapacita narástla z doterajších 41 kWh na 52 kWh. A to na úplnom začiatku malo Zoe len 22 kWh. Nové články tak dokážu na plné nabitie poskytnúť energiu potrebnú na prejdenie 390 kilometrov podľa WLTP. Reálne to bude o niečo menej, ale stále je to už použiteľná hodnota. Nabitie trvá, z domácej stanice s výkonom 7 kW, 9 hodín a 25 minút. Pri nabíjaní na 50 kW nabíjačke je za pol hodinu dostupný dojazd 145 kilometrov.
Výrazným zlepšením je aj samotný motor. Doteraz Renault ponúkal verziu R90 s výkonom 65 kW (88 k) a R110 s výkonom 81 kW (110 k), ale odteraz bude dostupný len jeden výkonový stupeň. Bude mať 100 kW (136 k). So zrýchlením na stokilometrovú rýchlosť sa dostane pod 10 sekúnd a maximum bude na úrovni 140 kilometrov za hodinu.
Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Renault