Japonci si doma postavili vlastnú Nordschleife!

Kopírovanie kadečoho je väčšinou doménou Číny. No občas vedia prekvapiť aj Japonci. Technologicky vyspelá krajina, ktorá je lídrom inovácií občas musí uznať, že niekto je v čomsi lepší, ako oni. A Japonci pritom ani v oblasti motorizmu nie sú žiadne béčka, práve naopak. Zoberme si takú Toyotu, ktorá chce mať každé svoje auto úplne špičkové. Toyote nerobí problém testovať svoje autá na niekoľko tisícok kilometrov vzdialenom okruhu len preto, lebo je najlepší. Keďže je to ďaleko, Toyota si to vymyslela inak. Okruh si postavila doma.

Zdroj: global.toyota.jp

Kopírovanie kadečoho je väčšinou doménou Číny. No občas vedia prekvapiť aj Japonci. Technologicky vyspelá krajina, ktorá je lídrom inovácií občas musí uznať, že niekto je v čomsi lepší, ako oni. A Japonci pritom ani v oblasti motorizmu nie sú žiadne béčka, práve naopak. Zoberme si takú Toyotu, ktorá chce mať každé svoje auto úplne špičkové. Toyote nerobí problém testovať svoje autá na niekoľko tisícok kilometrov vzdialenom okruhu len preto, lebo je najlepší. Keďže je to ďaleko, Toyota si to vymyslela inak. Okruh si postavila doma.

Nurburgring v Japonsku?

Toyota to s produkciou áut myslí naozaj vážne a preto do vývoja investuje šialené peniaze. Vzhľadom na to, že svoje hlavne športové modely rada testovala na Nurburgringu, predovšetkým na starej časti Nordschleife. V meste Tojota, áno, čítate správne, Toyota si Tojote postavila nové vývojové centrum. Na ploche úctyhodných vyše 650 hektároch sa rozprestiera úplne všetko, čo by ste čakali. Skúšobné trate, dlhé roviny na testovanie rýchlosti, časti na testovanie terénu a podobne. Nuž a to najzaujímavejšie, vlastná trať!

Zdroj: global.toyota.jp

V podstate ide o zmenšenú Nordschleife. Japonci sa ňou poriadne inšpirovali z jedného jednoduchého dôvodu. Má množstvo zložitých zákrut, ktoré preveria aerodynamiku, podvozok, tlmiče, všetko. Aj preto nepotrebujú celú dĺžku originál Nordschleife, táto trať má 5,3 km. Bohato to však postačuje. Zaujímavé sú aj prevýšenia, ktoré na okruhu, podobne ako pri originály nájdete. Prevýšenie 75 metrov je na preverenie auta určite zaujímavejšie, ako obyčajný rovný okruh. Nordschleife nie je jedinou inšpiráciou. Aj samotný riaditeľ značky Toyota priznal, že skopírovali úseky viacerých svetovo známych ciest, aby mohli svoje autá preveriť čo možno najdôslednejšie.

Celý testovací komplex je stále v procese výstavby. Priebežne mu budú pribúdať ďalšie súčasti, celkové dokončenie je v pláne v roku 2023. Šialená je cena tohto testovacieho centra. Pre nás niečo nepredstaviteľné, pre Toyotu určite dobrá investícia. V prepočte okolo 2,4 miliardy eur!

Zdroj: global.toyota.jp

Zdroj foto: global.toyota.jp

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Japonci si doma postavili vlastnú Nordschleife!