Lamborghini Huracan STJ je posledným s V10, alebo nie?

Lamborghini vytvorilo model Huracan ako nástupcu modelu Gallardo, čo znamená, že za prednými sedadlami bol stále umiestnený motor V10. A táto unikátna koncepcia, ktorú má vlastne málokto iný, teda už nikto, bude o chvíľu končiť, podobne ako skončilo Audi R8. Je možné, že sa pod kapotu dozadu nasťahuje motor z modelu Urus, ale to je ešte príliš skoro konštatovať. Ale rozhodne môžeme očakávať nejaký druh čiastočnej hybridnej pomoci.

Posledná verzia, z ktorej automobilka vyrobí iba 10 kusov bude určite rýchlo vypredaná, ale je rozhodne zaujímavá. Bude pripomienkou éry kričiacich 10-valcov, ktoré sa už asi opakovať nebudú. Veď už od začiatku má Huracan motor V10 s objemom 5,2 litra kombinovaný výhradne so sedemstupňovou automatickou prevodovkou s dvomi spojkami.

Model STJ znamená poslednú sériu s označením Super Trofeo Jota a základ poskytol model STO, čo zase znamená Super Trofeo Omologato. Finálne 10-valcové Lamborghini bude mať stále rovnaký motor s rovnakým objemom a výkonom 471 kW (640 k). Krútiaci moment bude tiež stále totožných 565 Nm. Automobilka postavila auto výhradne ako zadokolku, pričom prevodovka znova ostala taká istá ako v STO. Oproti spomenutému modelu je zmien naozaj málo. Najväčšou je možnosť nastaviť tlmiče. Práve tlmiče sú odvodené od vozidiel súťažiacich v jednotlivých pretekárskych sériách.


Foto: Lamborghini

Nastavovať môžete až 4 rôzne atribúty a podvozok je spojený aj s 20-palcovými zliatinovými diskami s centrálnou maticou obutými do pneumatík Bridgestone Potenza Race. Dúfame, že budú adekvátne autu, bežne Bridgestone Potenza príliš veľa slávy v porovnaní s inými značkami nezískali.

Vizáž autá zmenili nové karbónové prvky v rohoch predného nárazníka a nový nárazník je súčasťou športového aerodynamického balíka. Patrí do neho aj masívne zadné krídlo, znova podporujúce obtekanie vzduchu a vytvárajúce prítlak na zadnú hnanú nápravu.

Lamborghini oznámilo, že testoval Huracan STJ na okruhu Nardo, kde useklo viac ako sekundu z času na kolo oproti verzii Huracan STO. Na rozdiel od bežnejších modelov bude mať Huracan STJ napríklad aj 2 nové schémy farieb. Jedna z nich je modrá s čiernou strechou a kontrastnými červeným a bielymi prvkami. Druhá je červená s bielymi detailami.


Foto: Lamborghini

Aby bolo jasné, že toto je limitovaná séria, vnútri je karbónový odznak hovoriaci o fakte, že toto auto je jedno z 10 vyrobených. Druhá forma štítku bude pred spolujazdcom a bude personalizovateľná pre konkrétneho majiteľa. Čo by sme si tam napísali? Netušíme, ale asi nie sme úplne finančne adekvátni kúpe podobného vozidla. Zatiaľ.

A prečo sa končí táto etapa? Jednoducho preto, že už nebude rentabilná. Audi prestalo vyrábať model R8, ktorý tiež prispel ku predajom vozidiel V10. Nástupca modelu bude zverejnený ešte tento rok a ako sme písali, už bude bez možnosti motora V10 s atmosférickým plnením. Očakáva sa menší motor s prepĺňaním. A takisto je obrovský potenciál, že budem mať hybridný doplnok. Veď aj Avantador už skončil a model Revuelto už má pohon hybridný systémom. V jeho prípade je motor V12 podporený funkciou troch elektrických motorov a celkový výkon je úplne monštróznych 747 kW (1 015 k). Podobné elektro systémy môžeme očakávať aj pre nástupcu modelu Huracan.

A možno sa ešte jednej finálnej-finálnej série dočkáme. Lamborghini je predsa stále talianska automobilka.


Foto: Lamborghini

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Lamborghini

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Lamborghini Huracan STJ je posledným s V10, alebo nie?