14-stupňový manuál v osobnom aute?

Volant, sedadlá, radiaca páka. Súčasti auta, bez ktorých by si človek pred časom nevedel predstaviť auto. To síce platí dodnes, no pri tej radiacej páke to môže byť odlišné. Žijeme v dobe, kedy sú už automatické prevodovky takmer štandardom. Existujú aj vodiči, ktorí manuálnu prevodovku v ruke nikdy nedržali. Iste, je to mimoriadne pohodlné, no stále tu máme dostatok milovníkov starých dobrých manuálnych prevodoviek. V súčasnosti tu je snaha spraviť aj z manuálnej prevodovky akýsi pseudo-manuál. Toyota s týmto riešením prišla až do extrému.

Automat a nikdy inak?

Automatické prevodovky sa pomaly začali stávať štandardom. Má ich množstvo automobilov, no medzi vodičmi je stále dosť tých, ktorí by svoj manuál nevymenili za nič na svete. No sú aj takí, ktorí sa vždy zaprisahávali že automat nikdy, no keď ho skúsili, už nechceli nikdy nič iné. Manuál ale vie priniesť rôzne benefity a spôsoby jazdenia, aké si človek s automatom nemôže dovoliť. Toyota prišla so zaujímavým riešením, ktoré sa ako manuál tvári, no celkom nie je. O zaujímavom technickom riešení informoval portál motor1.com.Zdroj foto: motor1.com

Čo je pre milovníkov manuálnej prevodovky najväčšou prekážkou pri elektromobiloch? Dojazd? Ani nie. Nabíjanie? Ani to možno nie. Problémom je to, že pri elektromobiloch už len z logiky veci nemôžete mať manuálnu prevodovku. S riešením prichádza Toyota. Tá uviedla špeciálnu prevodovku, ktorá prináša až 14 virtuálnych prevodových stupňov. Presne tak, máme tu automatickú prevodovku, ktorá simuluje 14 prevodových stupňov. Počet prevodov je navyše voliteľný, viete si softvérovo nastaviť napríklad aj menej stupňov. Zaujímavosťou je aj to, že radiaca páka nebude mať dráhy na 14 stupňov, pôjde o klasickú 6 stupňovú prevodovku. Keď zaradíte 6-ty prevodový stupeň, v zásade sa prepne mód a ak zaradíte prevod v polohe 1, budete mať v podstate 7-mičku. Znie to neprehľadne? Nuž, neprehľadné to naozaj je. V zásade sa s pákou budete len hrať, pôžitok z jazdy to neprinesie asi nikomu. Iste, technologicky je to zaujímavý počin, avšak vcelku zbytočný.

Zdroj foto: motor1.com

Zdroj: motor1.com

Zdroj foto: motor1.com

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / 14-stupňový manuál v osobnom aute?