Hyundai IONIQ 5 N - slovenská cena 650-koňového dela

Nový Hyundai Ioniq 5 N s výkonom 650 koní a akceleráciou 0-100 km/h za 3,4 sekundy, zverejnil slovenské ceny!

Hyundai IONIQ 5 N na ceste neprehliadneš. Pôsobivý dizajn sa snúbi s výraznými parametrami. Ešte zaujímavejší však môže byt tento automobil na základe zverejnenej ceny pre Slovensko. Alebo aj nemusí byť...

Elektrický blesk je určený na súboje na okruhu, takže neútočí na zákazníkov na základe ceny.

Hyundai chystá veľké prekvapenie. Už o pár týždňov príde na trh najvýkonnejší model v histórii značky, ktorý bude mať pod kapotou iba elektrický pohon. Je to IONIQ 5 N, športová verzia úspešného crossoveru, ktorý sa stal hitom medzi elektromobilmi. Čo všetko dokáže a koľko si zaň budeme musieť priplatiť?

IONIQ 5 N je športovým snom každého milovníka rýchlej jazdy. Je to prvý elektromobil, ktorý vznikol v rámci divízie N. Tá sa zaoberá vývojom špičkových vozidiel s vysokým výkonom a zábavou z jazdy. Divízia N nám už predstavila 3 športové hatchbacky s pohonom predných kolies – i30 N, i20 N a Kona N. Teraz sa však púšťa do niečoho úplne nového a odvážneho. Chce nám ukázať, že elektrický pohon nemusí byť nudný a sterilný, ale naopak, môže byť plný emócií a adrenalínu.

Hyundai IONIQ 5 N je elektrický crossover, ktorý v sebe skrýva raketový motor. 2 elektromotory spolu dodávajú neuveriteľných 650 koní, čo je viac ako má väčšina superšportov. To znamená, že tento elektromobil je schopný akcelerovať z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a dosiahnuť maximálku až 260 km/h. Na okruhu by tak nemal mať problém pokoriť aj zvučné mená ako Ferrari alebo Lamborghini.

IONIQ 5 N má špeciálne upravenú karosériu, podvozok a kolesá. Tieto zmeny sú vykonané s jasným cieľom, zvýšiť tuhosť, stabilitu a priľnavosť. Karoséria má dodatočné výstuhy, podvozok má vyššiu torznú tuhosť, hracie hriadele vpredu aj vzadu boli zosilnené. Kolesá majú 21 palcov a sú vyrobené z kovaného hliníka.

Elektrický pohon s dušou Hyundai IONIQ 5 N je však nielen o výkone, ale aj o zábave. Hyundai chce, aby tento elektromobil bol schopný ponúknuť vodičovi pocit, aký má z jazdy v spaľovacom aute. Preto mu pridal niekoľko funkcií, ktoré mu umožňujú simulovať rôzne jazdecké techniky a prispôsobiť si auto svojmu štýlu.

Jednou z týchto funkcií je N Drift Optimiser, ktorá pomáha vodičovi udržiavať uhol počas driftu vyvažovaním viacerých ovládacích prvkov. Ďalšou je Torque Kick Drift, ktorá umožňuje vodičovi simulovať tzv. kopance do spojky, čo je jeden zo spôsobov, ako poslať auto s pohonom zadných kolies do kontrolovaného šmyku. A nakoniec je tu N Torque Distribution. Táto vychytávka dokáže variabilne rozdeľovať krútiaci moment medzi prednou a zadnou nápravou v rozsahu až 11 úrovní. Všetko toto sa dá nastaviť pomocou elektronického samosvorného diferenciálu na zadnej náprave.

Cena modelu Hyundai IONIQ 5 N vo výbave N Performance začína na sume 75 490 €. Je teda o 100 € „lacnejšie“ ako KIA EV6 GT. Priplatiť sa dá ešte za panoramatické strešné okno (1 200 €) a príplatkový farebný lak (760 €), resp. príplatkový matný lak (1 090 €). Prvé kusy IONIQ 5 N sa v slovenských predajniach objavia na jar. Ako sa ti páči automobil, ktorý disponuje elektrickým pohonom na druhú?

Zdroj foto: hyundai.com

Zdroj: hyundai.com

NAJČÍTANEJŠIE V BLOGU
Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Hyundai IONIQ 5 N - slovenská cena 650-koňového dela