Zákaznícky servis Tesly: ignorácia zákazníkov!

V prípade, ak si kúpite drahé nové auto, tak s najväčšou pravdepodobnosťou očakávate prvotriednu kvalitu daného výrobku a aj nadpriemerný následný servis. Je to pochopiteľné. Drahé veci sú jednoducho prémiovkou, na ktoré môže mať človek oprávnene vysoké požiadavky. Chce jednoducho to najlepšie. Platí to aj o Tesle. Iste, nie je to najdrahšie auto sveta, no sama sa pasuje do role inovátora a prémiovej automobilky. To je síce pekné, no jej zákaznícky servis reaguje na sťažnosti zákazníkov pomerne svojsky.

Máš problém? Tvoj problém.

Zákaznícke linky rôznych spoločností sú opradené rôznymi legendami a samozrejme, mnoho z nich vie kvalitne pomôcť, avšak pravidlom to nie je. Dlhé minúty počúvania otravnej výťahovej hudby zažil asi každý. Ak sa ale potom dokázal váš problém vyriešiť, tak to človek dokáže prepáčiť. Tesla sa taktiež stretáva s množstvom sťažností. S tými, ktoré smerovali na výrazne nižší dojazd sa však podľa portálu recurrentauto.com vysporiadala pomerne svojsky.Zdroj: gizmodo.com

Pri hodnote o priemernej spotrebe akéhokoľvek auta sa väčšina skúsenejších vodičov len lakonicky pousmeje. Všetci vieme, že na papieri je spotreba omnoho zaujímavejšia, ako je tomu v realite. V poslednej dobe sa normy zmenili a už aj automobilky uvádzajú reálnejšie čísla, stále to však nie je dokonalé. Podobné je to aj vo svete elektromobilov, tu sa však jedná o dojazd. Ten je opäť na papieri výrazne vyšší, ako naozaj. Svoje o tom vie aj Tesla. Tá na stanovenie svojho dojazdu používala vlastné metodiky, ktoré sú však v USA v súlade so zákonom. A tie hovoria o dojazde ďaleko vyššom, ako je tomu v reáli. Za takéto zavádzanie dostala Tesla napríklad v Južnej Kóriei mastnú pokutu a zákazníkom sa musela ospravedlniť pre klamanie zákazníka. Ak by takýto škandál zapríčinila iná automobilka, už by si možno ani neškrtla. Pred ďalším zlyhaním Tesly si však zákazníci skrývajú oči. Tesla sa pre mnohé sťažnosti zo strany zákazníkov pred časom rozhodla zriadiť oddelenie len na ne. Lenže zákazníkom to veľmi nepomohlo. Tí sa sťažovali, že dojazd je výrazne nižší, ako Tesla uvádza. Odpoveď z oddelenia bola taká, že je to v úplnom poriadku a autu nič nie je a dojazd sa líši od jazdného štýlu. Realita je ale inde, podľa štúdie, ktorá skúmala vzorku 12 000 vozidiel Tesla je reálny dojazd oproti normálnemu nižší až o šialených 40%! A to je naozaj dosť! Pokiaľ by sme sa bavili o nižších teplotách, tak pri -1 stupni Celzia je rozdiel až 45%. Riešenie Tesly? Ak prijala od takéhoto zákazníka reklamáciu, tak keď mu volala s odpoveďou nazad, zvolila svojský postup. Ak zákazník nezodvihol po jednom zaznení, považovala to za kladne vybavenú reklamáciu a viac ju neriešila. Poviete si, že to horšie byť už ani nemôže? Ale môže. Nakoľko sa tento prístup zákazníkom logicky nepáčil, začali volať viac. Tesla tak oddelenie zrušila a nahradila ho automatickou hlasovou asistentkou, ktorá zákazníkom len prehráva vopred pripravené odpovede na ich otázky. Nuž, pri všetkých problémoch s Teslou je naozaj zázrakom, že jej niekto je vôbec ochotný dať svoje peniaze za auto, ktoré môže mať problén s kvalitou, servisom, starostlivosťou, dielenským vyhotovením, dojazdom, skrátka so všetkým.

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Zákaznícky servis Tesly: ignorácia zákazníkov!