Top 5 hothatchov do 10 tisíc v ponuke autobazar.sk

Aj keď je teraz vrcholiaca zima, tak onedlho sa začne jar a použitie veľkého SUV s pohonom všetkých kolies nebude nutné. Na také počasie je vhodné niečo športovejšie, niečo, čo má v sebe skrytej viac zábavy. Hothatch spĺňa presne tieto požiadavky, ale zároveň si zachováva nenápadnosť a praktickosť hatchbacku s pôdorysom adekvátnym do každého parkovacieho miesta. Prezreli sme ponuku takýchto áut a vybrali päticu zaujímavých kúskov do 10-tisíc eur. Hothatchov je samozrejme omnoho viac, kľudne si prezrite ponuku aj sami.

1. Honda Civic Type-R

Honda jednoducho vie spraviť motor. Agregát v generácii Civicu označovanej aj ako UFO má rovnaký objem ako mal predchodca. Z dvoch litrov bez akéhokoľvek prepĺňania dokáže vytiahnuť 148 kW (201 k). Veľkou výhodou je, že dokáže dosahovať naozaj vysoké otáčky a k tomu je zodpovedajúci naliehavý zvuk. Samozrejme, v bežných verziách je trochu priškrtený, ale stále je motor príjemne počuť. Rozdielom oproti predchodcovi je zjednodušenie zadnej nápravy v prospech väčšieho batožinového priestoru. To znamená, že viacprvkové zadné zavesenie budete hľadať márne. Ale to nič nemení na výbornej ovládateľnosti hothatchu. A pomáha to naviac praktickosti. Jedinou praktickou nevýhodou je teda iba trojica dverí. Ale tie sú dostatočne veľké na nastupovanie aj na zadné sedadlá.

https://www.autobazar.sk/18952959/honda-civic-type-r-2-0-plus/

Foto: Autobazar.sk

2. Mazda 3 MPS

O Mazde 3 MPS sa toho hovorilo veľa. Od hrdzavenia až po vytrhávanie volantu z rúk. Hrdzavenie by už mala mať táto generácia vyriešené. Podobne ako Civic má aj 3 MPS rovnaký motor ako predchodca. Je ním 2,3-litrový štvorvalec s turbom dosahujúci 191 kW (260 k). Výkon je smerovaný na prednú nápravu výhradne a používa štandardnú konštrukciu bez vylepšení, ktoré napríklad priniesol Focus RS druhej generácie. Praktickú stránku však prezentuje 3 MPS naplno. Má päť dverí, relatívne priestranný interiér, bohatú výbavu a iba o trochu agresívnejší dizajn ako má slabší model.

https://www.autobazar.sk/18820394/mazda-3-2-3-mzr-disi-turbo-mps-260ps/

Foto: Autobazar.sk

3. Peugeot 208 GTi

Francúzi hothatche vedia. Dôkazom je aj malý Peugeot 208. Je ešte menší ako Civic a 3 MPS, ale ponúka dostatok výkonu. Štvorvalec s objemom 1,6 litra pumpuje 147 kW (200 k) a tvorí jeden z najobratnejších hothatchov na trhu. Výborné hodnoty vykazuje aj palubný počítač v sekcii priemernej spoterby. Okolo siedmich litrov nie je problém sa hýbať. Pri využívaní potenciálu motora však, logicky, prísuny rastú. To, čo bolo kritizované v ostatných modeloch, malý volant, je v GTi adekvátnou voľbou. Možno bude, keď sme pri volante, viac vadiť fakt, že v ňom nie je skoro žiadna spätná väzba.

https://www.autobazar.sk/17307563/peugeot-208-1-6-thp-gti-147-kw-200-k-m6-3d-201441/

Foto: Autobazar.sk

4. Ford Focus ST

To, že Ford vlastnil svojho času Volvo bolo nielen dôvodom dielov Ford vo Volvách, ale tok šiel aj opačným smerom. Niektoré Fordy sa dostali ku výbornému päťvalcu s objemom 2,5 litra. Focus ST bol prvým novým a hrdým majiteľom tohto agregátu. Kým vo Volvách dosahoval aj 221 kW (300 k), vo Focuse ST bol priškrtený na relatívne nízku hodnotu 166 kW (225 k). V ponuke bolo niekoľko verzií druhej generácie Focusu. Bol totiž s trojdverovou aj päťdverovou karosériou. Práve päťdverák je trochu praktickejší, lebo pri troch dverách sú tieto naozaj obrovské. A to najdôležitejšie bolo, že Ford pre modely priniesol naozaj špeciálnu farbu, oranžovú. Tá na iných Focusoch nebola dostupná. Autu chýba jedine samosvorný diferenciál, avšak to rieši mnoho aftermarketových komponentov.

https://www.autobazar.sk/19415323/ford-focus-2-5-20v-st/

Foto: Autobazar.sk

5. Renault Clio RS

Tretia generácia Clia RS bola tou najlepšie ovládateľnou a najlepšou celkovo. Je ešte lepšia ako druhá a je vodičsky zaujímavejšia ako štvorka s automatickou prevodovkou. Clio RS má pod kapotou ekvivalent toho, čo má Civic Type-R, dvojlitrový atmosférický štvorvalec s výkonom 147 kW (200 k). Patrí medzi malé autá, ale v konkurencii sa naozaj nestratí. Existuje video ako na okruhu stíha za výkonnejším Focusom RS druhej generácie. Je jedným z najlepších hothachov svojej triedy a v jeho dobe mu najviac začínala konkurovať prvá Fiesta ST s turbomotorom. Nastupovanie na zadné sedadlá je zložitejšie aj kvôli brutálnym sedadlám Recaro, ktoré majú obmedzenú možnosť sklápania. Praktickosť trpí, ale pôžitok z jazdy v zákrutách zvíťazil.

https://www.autobazar.sk/17844080/renault-clio-rs-2-0-16v-sport-147kw-m6-3d/

Foto: Autobazar.sk

Zdroj: Autobazar.sk

Zdroj foto: Autobazar.sk a Renault

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Top 5 hothatchov do 10 tisíc v ponuke autobazar.sk