Nová generácia Renaultu Clio má o niekoľko levelov lepší interiér

Renault ukázal novú generáciu modelu Clio aj na Slovensku. Patrí medzi najdôležitejšie modely automobilky, čo znamená, že automobilka nemohla nič nechať na náhodu. Nové Clio je teda tu a stojí necelých 10-tisíc eur s litrovým atmosférickým trojvalcom a LED prednými svetlami. Ale viac sa bude predávať 1,0 TCe s výkonom 74 kW (100 k) a lepšou výbavou. Ten stojí niečo cez 12-tisíc.

Vrchol ponuky, 1,3 TCe s dvojspojkovým sedemstupňovým automatom nenahradzuje verziu RS. Tá predbežne nebude. Ale predchádzajúce GT nahradí naozaj skvostne. Motor má vyšší výkon v celom spektre otáčok, v porovnaní s 1,2 TCe. Dokonca je v ponuke s verziou RS Line, čiže so športovejšou vizážou a sedemnásťpalcovými diskami. Interiér RS Line vylepšili sedadlá s výraznejším bočným vedením. Nový systém Easy Link, ktorý je omnoho rýchlejší ako R-Link ponúka možnosť hľadať cez Google a úplne nové menu. Všetko je logické, prehľadné a intuitívne.

Samotný motor s autom dokáže veľmi dobre cvičiť. Akurát pri tom ako radí prevodovka je rýchlosť tak samozrejmá, že vnútorný pocit z rýchlosti je slabší ako je realita. Avšak zvuk výfuku je príjemne vyladený a dokonca má náznaky naozaj športových tónov. Ale stále je dosť tichý na to, aby sa s takýmto Cliom dalo jazdiť naozaj na dennej báze a cesta bola vždy príjemná.

Foto: Autobazar.sk

Po najvýkonnejšom sme skúsili litrový turbomotor. Ten je spojený s manuálnou prevodovkou, konkrétny kus má dokonca aj mechanickú ručnú brzdu. Displej má polovičnú veľkosť a rozloženie horizontálne, nie vertikálne. Nič z toho nie je problém. Dokonca litrový motor má tak rád otáčky, že práve zážitok z rýchlosti tu je.

Clio ako také je zvonka menšie, ale interiér je väčší a hlavne kvalitnejší. Batožinový priestor narástol, vzadu sa odvezie aj dospelý človek. No a v roku 2020 pribudne ďalšia novinka. Clio bude prvýkrát dostupné s hybridným pohonom. Ten doplní tri benzínové a jeden naftový motor, ktoré sú v ponuke aktuálne. Hybrid bude využívať 1,6-litrový atmosférický motor a akumulátor má kapacitu 1,2 kWh. Výhodou bude jazda v meste, kde takáto konfigurácia ušetrí až 40 percent paliva. Viac parametrov automobilka zatiaľ nezverejnila.

Foto: Autobazar.sk

Zdroj: Autobazar.sk

Zdroj foto: Autobazar.sk

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Nová generácia Renaultu Clio má o niekoľko levelov lepší int...