Volkswagen T-Roc prišiel o strechu, je ako Range Rover Evoque kabrio

Nemecká automobilka sa pustila na rovnakú plochu ako pred pár rokmi britský Land Rover s modelom Range Rover Evoque kabrio. Pripravila model T-Roc o stechu. Nie je to však prvé SUV kabrio takéhoto štýlu, veď už naozaj dávno Nissan vyprodukoval absolútne neúspešný model Murano s otvorenou strechou.

Nový model T-Roc Convertible zasahuje presne to, čo by mohli zákazníci, aspoň teoreticky, chcieť. Veľa z nich chce SUV. A veľa kabriolet. Tak crossover medzi týmito dvomi kategóriami vyzerá, na papieri, ako perfektná možnosť vyplniť medzeru na trhu. Naviac v tejto cenovej kategórii ho nikto neponúka. Vlastne jediný zástupca je spomenutý Range Rover Evoque, ale ten končí s minulou generáciou a o nástupcovi nie je nič jasné.

Otvorená verzia T-Rocu má však viacej zmien ako len odrezanú strechu. Kým bežne je T-Roc päťdverové SUV, kabrio má dvere iba jedny na každej strane. To znamená, že prístup na zadné, výrazne zmenšené sedadlá je omnoho zložitejší. Avšak s dvojicou dverí na každej strane by nevyzeral tak celistvo.

Foto: Volkswagen

Samotná strecha je látková a jej zatiahnutie a opätovné vytiahnutie trvá iba 9 sekúnd. Úkon je možné skúšať do rýchlosti 30 kilometrov za hodinu. A v takej rýchlosti aj prebehne bez problémov. Pri vyššej rýchlosti nastane pípací armagedon a displeje budú blikať svoju novú sekvenciu.

Vizáž nie je pevne daná, lebo okrem tej štandardnej sa Volkswagen podujal aj na ponuku verzie s označením R-Line. Má zmenené nárazníky so športovejším charakterom a tiež niektoré prvky v interiéri.

Vnútri, okrem menšieho priestoru, nie je žiadna novinka. Teda jedinou zásadnou je fakt, že má auto iný počet dverí a otvorenú strechu, ale palubná doska ostala v pôvodnom dizajne a s pôvodnými prvkami. Pribudlo jedine tlačidlo na otváranie a zatváranie strechy.

Foto: Volkswagen

Tým, že T-Roc stojí na známej platforme má predurčené aj agregáty pod kapotou. Automobilka pod ňu nasťahuje 1,5-litrový motor TSI s výkonom 110 kW (150 k). Ten bude kombinovaný výhradne s automatickou prevodovkou so siedmimi stupňami a dvomi spojkami. Slabší trojvalec s objemom 1 liter a výkonom 85 kW (115 k) bude mať okrem automatu v ponuke aj manuál so šiestimi stupňami. Bez ohľadu na zvolený motor a prevodovku bude T-Roc Cabriolet výlučne s pohonom prednej nápravy.

V predaji bude začiatkom budúceho roka, aby stihol letnú sezónu 2020. Pod lúčmi reflektorov sa objaví o pár týždňov vo Frankfurte.

Foto: Volkswagen

Zdroj: Autobazar.sk

Zdroj foto: Volkswagen

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Volkswagen T-Roc prišiel o strechu, je ako Range Rover Evoqu...