Samotný proces vytvárania nového úseku cesty vyžaduje dokonalé a premyslené plánovanie. Po vyriešení všetkých detailov a splnení množstva podmienok prichádza na rad realizácia. Tu nastupuje na scénu flotila rôznych strojov, ktoré sú na sebe závislé a bez ich účasti na výstavbe by cestný úsek nevznikol.
Zdroj: Youtube Boral Australia
Kabína pre 1 osobu
Ako budovať cesty zjednodušene so značným ušetrením času a strojov? Odpoveď majú v Austrálii. Miestny stroj budí pozornosť všade, kde sa objaví. Veľké Iveco vyniká nielen netradičným riešením kabíny. Špeciálny účel využitia robí z neho univerzálny stroj, ktorý by v našich podmienkach dokázal značne zjednodušiť proces budovania nových ciest.
Zabudni na finišera - nahradí viacero strojov
Dajú sa cesty stavať bez prítomnosti finišera a nákladných vozidiel s pripravenou zmesou? Áno, už žiadne zásobovanie finišera materiálom. Žiadne zásobovanie zásobníka finišera. Nie sú potrebné ani vibračné valce. Vydýchnu si aj robotníci s lopatami.
Iveco z Austrálie
V austrálskom štáte Victoria využívajú techniku, ktorá nahradí všetky tieto časti procesu budovania nového úseku cesty. Výsledkom je ušetrenie času, finančných prostriedkov a celkové zjednodušenie práce.
Boral Fmas
Austrálska spoločnosť Boral vyvinula špeciálny FMAS (Forward Moving Aggregate Spreader). Čo dokáže? Zastrešuje prepravu materiálu, pokladanie a finálnu úpravu povrchu. Boral Fmas stojí na základe modelu Iveco Stralis AD 8x4.
Zdroj: Youtube Boral Australia
Pohon
Talianske Iveco poháňa 9-lilitrový diesel Cummins, ktorý disponuje výkonom 254 kW. Boral Fmas sa pohybuje a pokladá cestu pri rýchlosti 7 km/h. Výkon na kolesá neprenáša štandardná prevodovka Allison, ale manuálna verzia, ktorá sa lepšie hodí na pomalý chod a dané využitie.
Plán výroby
Austrálske mestečko vlastní prvý oficiálne vyrobený exemplár. Plán výroby hovorí o pláne využitia Boralu ako jediného vozidla pri výstavbe ciest v celom štáte Victoria. V Európe by sa výrobca pozeral na konkurenciu zhora. Je tu predpoklad, že sa postupne rozšíri aj do iných častí sveta.
Šírka cesty od 2,5 až po 3,7 metra
Stroj umožňuje nastavenie požadovanej šírky cesty od 2,5 až po 3,7 metra. Elektronicky riadený proces pokladania vozovky umožňuje nastavenie hrúbky pokladaného povrchu od 4 až do 14 milimetrov. Stroj súčasne zabezpečuje vytváranie rovného povrchu, takže už nie sú nutné žiadne dokončovacie práce. Ako hodnotíš ponúkané parametre a schopnosti vozidla? 1 stroj dokáže pokladať cestu o šírke 3,7 m. Práca veľkého univerzálneho stroja určite stojí za pozornosť. Sleduj video.
Zdroj: boral.com
Zdroj foto: Youtube Boral Australia
Zdroj video: Youtube Boral Australia