Moderné automobily sú dnes často považované za spotrebný materiál. Kedysi sa pri životnosti auta počítalo s tým, že zvládne dlhé roky, prípadne aj desaťročia služby. Dnes by si možno každý prial, aby jeho auto vydržalo tak dlho, no s vozidlami plnými elektroniky je to čoraz ťažšie predstaviteľné. Ako by sa takéto auto správalo po niekoľkých rokoch státia na mieste? Presnú odpoveď nepoznáme, no môžeme sa pozrieť na jeden z najlegendárnejších superšportov 90. rokov, ktorý prežil 28 rokov bez jediného pohybu.
Sen motoristov alebo reklamný pútač?
Spojené štáty americké sú krajinou s bohatou automobilovou históriou. Ikonické pick-upy a masívne muscle cars pozná určite každý. Americké autá sú známe svojimi veľkými agregátmi. Motory s objemom 8 alebo 10 valcov, žiadne malé litrové trojvalce. Motor s objemom pod 3 litre je skôr výnimkou. Na poli superšportov je však situácia iná. Tu stále dominujú európske značky. Lamborghini, Bugatti či Ferrari sú vozidlá, ktoré okamžite prídu na myseľ, keď sa povie superšport. Americké výkonné autá nikdy neboli navrhnuté na radosť z jazdy alebo víkendové preteky po kľukatých cestách horských priesmykov. Američania to mali jednoduchšie. Veľký objem a výkon. Napriek tomu je Chevrolet Corvette dodnes veľmi populárnym a úspešným autom. Vo svojom segmente prakticky nemá konkurenciu. Ešte donedávna mu konkuroval Dodge Viper, ktorý však už svoju púť skončil.
Zdroj foto: carscoops.com
V 90. rokoch bol Dodge Viper symbolom prestíže a jeho predajcovia to veľmi dobre vedeli. Pokúšali sa o propagáciu rôznymi spôsobmi, a jeden z týchto neobvyklých nápadov zaznamenal portál carscoops.com.
Zdroj foto: carscoops.com
Reklamná stratégia, ktorá zaujala
Pred 28 rokmi sa jedno dealerstvo v štáte Kentucky rozhodlo pre veľmi nezvyčajný spôsob reklamy. Predajca Autodubon Chrysler sa rozhodol kúpiť športiak Dodge Viper a okamžite ho umiestniť na špeciálnu oceľovú konštrukciu vo vzduchu. Áno, celkom nové auto, ktoré bolo v tej dobe veľmi žiadané a prestížne. Dnes by si asi málokto dokázal predstaviť, že dealer investuje vysoké sumy do exkluzívneho vozidla, ktoré nikdy nepredá a v podstate ho týmto vystavením znehodnotí. Ako to však dopadlo s týmto Dodge Viper po 28 rokoch? Odpoveď nie je príliš pozitívna.
Zdroj foto: carscoops.com
Po 13 rokoch bolo auto z konštrukcie zvesené a podrobené základnému servisu. O ďalších 15 rokov neskôr sa predajca rozhodol pre ďalšiu opravu. Po zložení auta čakal na všetkých nepríjemný šok. Lak bol úplne opotrebovaný a auto si vyžadovalo kompletnú renováciu. Keď otvorili prednú kapotu, naskytol sa pohľad na znečistený motorový priestor, plný nečistôt a konárikov. Zjavne ho rôzne zvieratá používali ako svoje exkluzívne hniezdo. Fotky z interiéru síce nemáme, no údajne je jeho stav ešte horší. Niet sa čomu čudovať. Ak zvieratám nevadilo, že sa dostali do motorového priestoru, v interiéri sa museli cítiť ako v raji.
Zdroj foto: carscoops.com
Napriek tomu, že auto utrpelo značné poškodenie, majiteľ sa rozhodol, že ho celé zrekonštruuje a následne opäť umiestni na pôvodné miesto. Tento prístup je možno trochu zo starej školy, no predajcovi rozhodne patrí obdiv za jeho zanietenie a odhodlanie
Zdroj foto: carscoops.com