Škoda je u nás považovaná za stálicu, aj keď predaje jej modelov možno nie sú také vysoké, ako by si automobilka predstavovala. Môže za to viacero faktorov, jedným z nich je aj cena, ktorá postupne rastie. Iste, je to situácia, s ktorou bojujú aj iné automobilky. Škoda sa však dlho považovala za výrobcu dostupných áut, no tento imidž už kvôli vyšším cenám prestáva fungovať. Škoda však predstavila novinku, ktorá by svojou cenou bola totálnym hitom. Škoda Kylaq.
Ľudové SUV pre masy? Ako kde.
Aktuálne má Škoda u nás v portfóliu už jedno malé SUV a to Kamiq, ktorého cena začína na 17 890 €. Ak by ste chceli väčšie SUV za nižšiu cenu, je tu Dacia Duster, ktorá je v základe o 400 € lacnejšia. Ale čo keby automobilka priniesla na trh SUV za polovičnú cenu? Na takéto auto by sa určite stáli rady! Škoda Kylaq by u nás bola určite bestseller, lenže sklameme vás hneď na úvod. SUV Kylaq sa u nás predávať nebude, dokonca ani nikde v Európe. Tešiť sa naň môžu len v Indii, informuje portál skoda-auto.com.
Zdroj foto: skoda-auto.com
SUV menšie ako Fabia
Škoda Kylaq okamžite zaujme svojim atraktívnym a moderným vzhľadom, ktorý evokuje, že je stvorené pre mestskú džungľu. Ide o auto so štýlovou SUV karosériou, no jeho kompaktné rozmery naznačujú, že sa najlepšie bude cítiť práve v meste. Dĺžka novinky je len 3 995 mm, čo je veľmi málo. Dokonca aj Fabia aktuálnej generácie je dlhšia o viac než 11 cm. Kylaq však dokonale klame telom. Hoci vnútorný priestor je kompaktný, piatim cestujúcim poskytne primeraný komfort. Zaujímavosťou je, že batožinový priestor má objem 446 litrov, čo je o 66 litrov viac ako u spomínanej dlhšej Fabie. Menšia dĺžka bude plusom pri manévrovaní úzkymi uličkami, no má to ešte jeden dôležitý dôvod. V Indii majú autá s dĺžkou menej ako 4 metre výrazne zvýhodnenú daňovú sadzbu, čo sa pozitívne prejaví na predajnej cene. Tento faktor je pre mnohých kupcov rozhodujúci.
Zdroj foto: skoda-auto.com
Motorizácia a výbava
Pod kapotou Kylaqu nájdeme rovnako 1 litrový 3 valcový motor, tak, ako má aj Fabia, no základný Kylaq má o 35 koní viac. Konkrétne 115 koní, vďaka ktorým sa auto na 100 km/h dostane za 10,5 sekundy a maximálna rýchlosť dosahuje 188 km/h. Veľmi slušné parametre, rovnako ako výbava. V štandardnej výbave nájdete 6 airbagov, vyhrievané predné sedadlá, 8-palcový prístrojový štít a 10,1-palcovú obrazovku multimédií. K dispozícii je 6-stupňová manuálna prevodovka, za príplatok aj automat. Príplatkovou výbavou sú dokonca aj predné ventilované sedadlá, čo pri takto kompaktných autách rozhodne nebýva bežné! Možno niekoho zamrzí absencia pohonu 4x4, no toto nevýhodu vyváži najväčší benefit. Cena.
Zdroj foto: skoda-auto.com
Cena a dôvody
Štartovacia cena za Škodu Kylaq v Indii je po prepočte menej než 8 900 €! U nás za 12 900 € kúpite Mitsubishi Space Star alebo Daciu Sandero. Ak by ste si mohli vybrať malé SUV a ušetriť 4 000 €, voľba by bola asi jasná. Ako to však Škoda dokázala? V zásade nejde o žiadnu vedu. V Indii si s emisiami hlavu nelámu. Ak by sa Škoda Kylaq predávala u nás vo veľkom, automobilka by musela prekročiť emisné normy a zaplatiť pokuty, ktoré by znamenali navýšenie ceny každého auta o tisíce €. Ďalším bodom je homologácia a bezpečnostné prvky, ktoré sú v Európe povinné, no v Indii ich norma nevyžaduje. A to napriek tomu, že na miestne pomery ide o veľmi dobre vybavené auto. Už len systém eCall stojí v každom aute značnú sumu. Ďalej je tu spomínané daňové zvýhodnenie áut s dĺžkou pod 4 metre a nižšie náklady na pracovnú silu, keďže fabrika, kde sa Kylaq montuje, je v Indii, kde sú náklady na prácu neporovnateľne nižšie. Ak si to všetko spočítame, pri uvedení Kylaqu na európsky trh by jeho cena musela byť zákonite na úrovni podobných malých SUV iných značiek. Každopádne, toto ukazuje, aký rozdiel v cene auta môže spôsobiť iná legislatíva a nižšie náklady na prácu. Pokiaľ by ste sa chceli presťahovať do Indie, máte aspoň tip na zaujímavé auto, ktoré určite splní svoj účel viac než dobre
Zdroj foto: skoda-auto.com
Zdroj foto: skoda-auto.com
Zdroj foto: skoda-auto.com