Svet automobilov je nesmierne pestrý. Nájdete tu prakticky zástupcu akéhokoľvek typu karosérie, veľkosti, pohonu. Aktuálne sú však trendy obvykle dôležitejšie ako praktická hodnota. Aj preto je pre mnohých ideálnym autom do mesta robustné SUV na štýl Audi Q7. Je veľké, takže bude bezpečné, budí rešpekt takže ostatní sa od neho budú držať ďalej a zásluhou svojej výšky nebude problémom ani vyšší obrubník. To, že ide napríklad pri parkovaní o extrémne nepraktické auto už rolu nehraje, buduje imidž. Kedysi bolo synonymom mestského auta niečo celkom iné. Čo možno najmenšie, najkompaktnejšie a najobratnejšie auto. Stačilo, že odviezlo štvoricu cestujúcich, pričom tí vzadu o nejakom komforte hovoriť nemohli a pár nákupných tašiek. Napríklad tento Peugeot 107.
Mestské mini s nájazdom diaľničného korábu
Málo vodičov jazdí v jednom a tom istom aute dlhé státisíce kilometrov. Obvykle dôjde výrazne skôr k výmene. Dôvodom môže byť to, že auto už prestalo slúžiť, stalo sa morálne zastaralým alebo sa len majiteľovi zapáčilo nejaké iné. Ľudí, ktorí by mali jedno auto po desaťročia je minimum. Rovnako aj tých áut, ktoré by vydržali extrémnu porciu kilometrov. Na státisícové nájazdy sme si zvykli z diaľničných korábov či spoľahlivých naftových koncernových modelov. Pri malom mestskom aute? Navyše z Francúzska? Tu sa niekedy môže za vysoký nájazd považovať aj hranica 150 000 km. Na portáli marktplaats.nl sa objavil kúsok z Francúzska, ktorý búra všetky predsudky.
Zdroj foto: marktplaats.nl
Jedná sa o žiarivo žltý Peugeot 107. Určite si ho všimnete na prvý pohľad. Niekto si ho možno spletie s miniautami určenými pre násťročných, jedná sa však o bežné dospelé auto, akurát je extrémne kompaktné. Kedysi šlo o hit v prípade kúpy auta do mesta. S takýmto drobcom zaparkujete kdekoľvek, vytočíte akokoľvek ostrý manéver a nebudete sa báť ani tých najužších podzemných garáží. Kompromisom je pocit, že jazdíte v hračke. Rovnako aj priestor. V Peugeote 107 sa plnohodnotne odviezla možno dvojica cestujúcich vpredu, tí vzadu mali na kolená minimum miesta a šlo len o kompromis pri nejakom núdzovom presune. Nehovoriac o batožinovom priestore, ten skutočne pojme len drobnú batožinu či nejakú tú igelitku s nákupom. Ani výkonnostné parametre nie sú oslnivé, 1 litový motor pod kapotou produkuje 68 koní. V praxi to znamená to, že pri obsadení 2 dospelými osobami aj na jazde po diaľnici, ktorá stúpa do kopca musíte niekedy použiť aj 3-tí prevodový stupeň, aby to aspoň nejako šlo. Vzhľadom na vyššie spomenuté sa nikdy nepredpokladalo, že toto auto bude excelovať extrémnymi nájazdmi. To tento kúsok to všetko popiera. Nemal ho síce len jeden jediný majiteľ, tento Peugeot 107 si prešial viacerými rukami. No v súčte má za sabou už úctyhodnú porciu takmer 600 000 km! Konkrétne 597 793 km. To je hodnota, pri ktorej človek uznanlivo nadvihne obočie aj pri Octaviách či Passatoch s motorom TDI alebo nesmrteľným E-čkových Mercedesoch. Tu máme mini Francúza, ktorý na podobnú záťaž stavaný rozhodne nebol. Údajne na to všetko stačila len základná a bežná, no zato pravidelná údržba. Technicky je údajne stále vo veľmi fajn stave a je na predaj za 899 €. Ktovie, niekto sa možno podujme prekonať s týmto autom hranicu bájnych 1 000 000 km. Bude to však určite bolestivých 400 000 km, je to však zároveň dôkaz, že aj takéto podceňované auto môže prekvapiť a to v naozaj veľkom štýle.
Ak by ste po podobnom mini autíčku zatúžili tiež, pokojne sa pozrite aj na portál autobazar.sk a vždy ich niekoľko čaká na nového majiteľa.
Zdroj foto: marktplaats.nl
Zdroj foto: marktplaats.nl
Zdroj foto: marktplaats.nl
Zdroj foto: marktplaats.nl