Autá snov mali v priebehu histórie rôzne podoby. Jedno však mali spoločné. Takmer pre každého predstavuje auto snov nejaký športiak. Iste, boli doby, kedy mnoho ľudí túžilo mať Hummer, prípadne Range Rover alebo čosi podobné. Pre väčšinu populácie ale stále symbolizuje vysnívané auto nejaký superšport. Môže ísť o Porsche, Ferrari, Lamborghini či Bugatti. Väčšine z nás sa ale takýto sen nepodarí naplniť. Pokiaľ si ho človek chce splniť aspoň v malej miere, môže siahnuť po službách luxusných autopožičovní, ktoré vám vysnívané auto aspoň na krátku dobu požičajú. Niekedy ale môže ísť o čiastku, z ktorej sa vážne zatočí hlava. Obzvlášť, ak si chcete požičať Bugatti Veyron.
Auto na deň za cenu exotickej dovolenky
Pri ceste na dovolenku na vlastnú päsť mnoho ľudí rieši požičanie auta na mieste. Má to svoju logiku. Požičané auto uľahčí presuny, zjednoduchší logistiku a dá vám voľnosť pri plánovaní rôznych výletov. Obvykle si človek nájde požičovňu s čo možno najlepšími recenziami a zoradí si ponúkané autá od najlacnejšieho. V prípade väčšej rodiny či väčšieho množstva batožiny človek potom vyberá čosi väčšie, obvykle je ale postup podobný ako opisujeme. Možno ak sa za dobrú eenu objaví niečo lepšie, nejaké Audi A4 či BMW 3, človek možno zváži mierny príplatok. Alebo si idete požičať auto s tým, že si požičiate vysnívané auto a aspoň na pár dní si prídete ako z filmu. To si musíte pripraviť peňazí o čosi viac, no pri troche šetrenia vie na víkend vo vysnívanom aute siahnuť pomerne dosť ľudí. Portál troostwijkautions.com však informoval o predaji Bugatti Veyron z požičovne, ktorá si za neho účtovala naozaj extrémne peniaze. A ani tie nestačili na to, aby dokázala prevádzku Veyronu pokryť.
Zdroj foto: troostwijkautions.com
Pri autách platí jednoduchá matematika. Čím drahšie a prémiovejšie auto máte, tým drahší očakávajte aj servis a prevádzkové náklady. S-kový Mercedes logicky nebude stáť toľko, ako naftová Octavia. Platí to aj pri superšportoch. Bugatti Veyron je katalógovým príkladom. Voči nemu a jeho prevádzkovým nákladom sú aj také mená ako Ferrari len low-cost alternatívou vozenia sa. Napríklad také pneumatiky so živostnosťou 12 000 km, ktoré sa potom musia vymeniť spolu s diskami za približne 38 000 €. Ak jazdíte 1 000 km mesačne, na takúto výmenu musíte myslieť každý rok. Šialenstvo. Pri Veyrone je podobne drahá výmena kompletne všetkého. Je to auto pre miliardárov, ktorí si so svojim autom idú občas užiť cez víkend, prípadne sa s ním ani nevozia a dúfajú v nárast hodnoty. Znie to ako auto totálne nevhodné na pravidelné používanie. Napriek tomu si ho zakúpila jedna požičovňa za účelom požičiavania. Netrvalo dlho a pokúša sa ho zbaviť.
Zdroj foto: troostwijkautions.com
Požičať si Bugatti Veyron. Znie to lákavo, iste sa nájde množstvo ľudí, ktorí by to chceli skúsiť. No tých, ktorí na to majú je už o poznanie menej. Rovnako ide aj o reklamu pre autopožičovňu, mať vo svojej flotile Bugatti Veyron je jednoznačne symbolom maximálnej prestíže. Podobne k tomu zrejme pristupovala aj autopožičovňa Buena Vida, ktorá si v máji jeden Veyron zakúpila. Požičanie auta bolo všetko, len nie lacné. Na to, aby ste auto vôbec dostali požičané bolo nutné zložiť zálohu 10 000 € v prípade krátkodobého požičania, pri tom dlhdoobom ste boli na zálohe až 25 000 €. Auto navyše nekrylo úplne kompletné poistenie, takže niektoré prípadné poškodenia ste museli hradiť z vlastného vrecka, plus pri požičaní na pol dňa ste boli limitovaní obmedzením len na 250 km denne. Každý 1 km navyše nad limit bol spoplatenený sumou 2,50 €/km. Pri prekročení limitu o 100 km by ste si rovno mohli pripraviť 250 € navyše. Pri cene za požičanie tohto auta od holandskej spoločnosti je ale aj táto suma len drobnými. Bugatti Veyron vyšiel pri zapožičaní na 24 hodín neskutočných 10 000 €. Požičanie na pol dňa so spomínaným limitom 250 najazdených km v čase od 10:00-18:00 vyšlo na 5 000 €. Najlacnejšou možnosťou, ako tento superšport okúsiť bolo požičanie na 1 hodinu za 1 000 €. Po prepočte tak stála každá minúta v tomto aute na takmer 17 €. Napriek tomu, že záujemcov nebolo práve málo sa to požičovni neoplatilo. Hlavne kvôli extrémnym nákladom spojeným s vlastníctvom takéhoto auta. Aj preto bolo auto na predaj a už má svojho nového majiteľa. Rýchly predaj bol zrejme kvôli na Veyron veľmi nízkej cenovke. Auto z požičovne sa predávalo za 775 000 € bez DPH s nájazdom 32 316 km. Obdobné kúsky s nižším nájazdom stoja nezdriedka aj dvojnásobok tejto ceny, vyšší nájazd ju tak zrazil smerom nadol. Ide o ukážku, ako extrémne drahé je vlastníctvo tohto auta. Ak to príde ekonomicky nevýhodné firme, ktorá s ním zarába desaťtisíce, jasne to dokazuje, že mať ho môžu len miliardári
Zdroj foto: troostwijkautions.com
Zdroj foto: troostwijkautions.com
Zdroj foto: troostwijkautions.com