VV Passat je medzi autami vnímaný ako pre väčšinu vodičov totálne univerzálne a príjemné auto. Poslúži v podstate na všetko a spokojní s ním budete v drvivej väčšine situácií. Niekomu možno príde Passat ako nudné auto, každý však musí uznať, že ide o naozaj vydarené vozidlo prakticky vo všetkých smeroch. A je celkom jedno, či potrebujete reprezentatívne auto na biznis stretnutia, rodinné auto na hocaký účel či auto, ktoré poteší dobrou spoľahlivosťou alebo dokonca športovejším duchom. Pri správne zvolenej motorizácií získate auto naozaj na všetko. A platí to o Passate všetkých generácií. Aj ten z roku 1992 vedel byť nesmierne univerzály a aj keď tak dnes už rozhodne nepôsobí, šlo aj o veľmi zábavné vozidlo.
Investičný kombík?
VW Passat je naozaj vydareným autom, mnoho vodičov pri ňom siahne po verzií Variant. Jedná sa o karosériu kombi, ktorá je síce dnes pri rozmachu SUV vytláčaná do úzadia, no stále sa jedná pravdepodobne o najpraktickejší typ karosérie, aký môžeme mať. Odveziete celú rodinu, máte k dispozícií veľký batožinový priestor a bez problémov sa dokážete postarať o celé spektrum situácií. Dovolenka? Nie je problém. Prevoz nového televízora? Nie je problém. Potreba prespať v kufri? Opäť bez zaváhania. Skrátka kombík sa nemusí páčiť každému, no takmer každému dokáže maximálne vyhovieť. Passaty sa ako verzia Variant vyrábajú už naozaj dlho a pred sebou máme zástupci generácie B3 z roku 1992. Nejde pritom o úplnú tuctovku, je to naozaj vzácny a zaujímavý kúsok, ktorý sa objavil na portáli autowerend.nl.
Zdroj foto: autowerend.nl
Prvý pohľad na auto dá dnešnou optikou okamžite na známosť, že časy najväčšej slávy má už za sebou. Na tejto generácií sa z dizajnového hľadiska podpísal zub času už naozaj výrazne. Passaty B3 sa už na cestách takmer nevyskytujú a ide o veľkú vzácnosť. Tento s bielou karosériou a čiernymi plastovými lemami retro dizajn len podčiarkuje. Naozaj sa jedná o auto, o ktorom si asi nikto nepovie, že má nadčasový dizajn. Je však mimoriadne praktické a priestranné. Vo svojej dobe šlo aj z hľadiska komfortu o jednu z najlepších možností, aké ste mali na výber. Batožinový priestor je dodnes nadštandardný, stále ide o auto, ktoré dokáže svojmu účelu poslúžiť viac než dobre. Podľa fotiek je zrejmé, že bude aj v dobrom stave. Auto vyzerá ako z autosalónu. Žiadne náznaky opotrebenia, žiadne škrabance, korózia, všetko je dokonale čisté. Dokonca aj podvozok a motorový priestor pôsobia, akoby auto práve zišlo z výrobnej linky. 32 ročný Passat Variant B3 za 32 rokov života navyše prešiel len 87 000 km, čo je naozaj veľmi málo. V priemere to činí menej ako 230 km mesačne, takže auto naozaj viac stálo než jazdilo. Čím je ešte okrem stavu zaujímavé? Motorizáciou. Jedná sa o verziu VR6, ktorá bola v čase svojho vzniku pre mnohých hotovým snom. Mať praktické a komfortné auto s motorom ako zo športiaku? To by chcel naozaj každý. Pod kapotou je poriadny 6 valcový motor s objemom 2,8 litra. O zvukový prejav je tak postarané. Výkon činí 174 koní, čo dnes dychberúce nie je, no v roku 1992 šlo o naozaj krásnu porciu výkonu. Navyše autá boli neporovnateľne ľahšie ako dnes. Maximálka činí 224 km/h a na 100 km/h sa dostanete za 8,2 sekundy. To je aj dnes veľmi fajn. Všetko spomenuté však vyháňa cenu tohto Passatu Variant smerom nahor. Aktuálne je na predaj za 27 950 €. To je na 32 ročný Passat naozaj závratná suma. Za rovnaké peniaze si viete kúpiť pár ročný Passat, ktorý bude síce vo všetkom bežný, no nebude takto unikátny a vzácny. Ak by ste navyše chceli celkom nový aktuálny Passat Variant, v základe si pripravte 33 990 €, čo je už naozaj pomerne malý rozdiel. Budúci majiteľ bude musieť byť dozaista veľký obdivovateľ Passatu B3, no dostane auto, aké možno už v podobnom stave nikde ani neexistuje
Zdroj foto: autowerend.nl
Zdroj foto: autowerend.nl
Zdroj foto: autowerend.nl
Zdroj foto: autowerend.nl
Zdroj foto: autowerend.nl