Asi každý by chcel mať v garáži rýchle auto s nejakým 12 či aspoň 8 valcovým motorom pod kapotou. A potom tu máme realitu. Obvykle vyhrá pri výbere auta rozum a novým prírastkom sa stane nejaké pomerne nudné naftové auto s dostatkom priestoru, ktoré je spoľahlivé a servis nie je problémom. Napríklad taký naftový Passat. Lenže ide o tak extrémne populárne a vyhľadávané auto, že nájsť kus v dobrom stave s naozaj reálnym nízkym nájazdom je problematické. No niekedy sa aj to podarí.
Jednoduchý Passat na státisíce kilometrov
VW Passat je žiadaný v každej jeho generácií. Je to skutočná stávka na istotu ako pre kupujúcich, tak aj pre VW samotný. Aj preto sú nové generácie Passatu vždy len citlivou evolúciou toho predchádzajúceho. Prečo meniť niečo, čo funguje a ľudia to chcú. Na druhej strane to niekoho môže odradiť. Napríklad aj taký Passat generácie B8 sa v interiéri ešte stále podobá dokonca aj na Passat B6. Tento prístup má ale stále veľa priaznivcov a konzervatívnejší vodič, ktorý vopred vie čo dostane to len víta. Na portáli mobile.de sa objavil jeden zaujímavý kúsok generácie B7, ktorý je síce šedou myškou, no s ohromným potenciálom.
Zdroj foto: mobile.de
Zdroj foto: mobile.de
V tomto prípade ide o šedú myšku naozaj doslovne. Strieborný Passat generácie B7 je vo verzií sedan. Tá nie je až tak populárna ako kombi, no aj tak je batožinový priestor Passatu viac než veľkorysý. Passat vždy patril medzi tie rozmernejšie autá, ktoré zároveň pôsobia reprezentatívne a sú aj pohodlné. Skrátka ide o univerzálne auto, ktoré poslúži takmer každému vodičovi. Toto auto pochádza z roku 2012, takže máme tu 12-ročný kúsok. To je stále veľmi fajn. Poteší motorizácia v podobe 2 litrového 4 valcového naftového motora TDI, ktorý je pre mnohých hotovou modlou. Výkon 140 koní navyše postačí takmer každému. Odmenou je spotreba, ktorá sa pri ľahkej nohe obvykle pohybuje niekde medzi 5-6 litrami nafty na 100 km. Toto auto je okrem iného preslávené nesmiernou životnosťou. 300 000 km znamená, že auto stále ešte solídne predáte a ani pol milióna kilometrov či viac nebude problémom. Tento kúsok nie je v úplne najvyššej špecifikácií, no mnohým taktiež postačí. Je tu automatická klíma, tempomat, no inak je to asi všetko. Nie sú tu ani zadné parkovacie senzory, skrátka len totálny základ spoľahlivého auta. Čím zaujme? Svojim stavom. Sedadlá nie sú ani presedené ani opotrebené, rovnako ani volant. Lak je ako nový, skrátka tento kúsok nevyzerá že má 12 rokov, možno tak 12 dní. Passat najazdil len 51 000 km, čo je na naftové auto stvorené na hltanie kilometrov úplné minimum. Takéto Passaty podobný nájazd zvládajú za 1 rok, nie za 12. Je to však mimoriadny benefit pre nového majiteľa. Ten sa môže tešiť na státisíce kilometrov, ktoré tento Passat ešte určite čakajú. Cena auta, ktoré mnohým dokáže poslúžiť do konca živata? 11 990 €. To je výrazne menej, ako cena novej Fabie v základe! A toto auto toho dozaista vydrží výrazne viac. Rovnako aj Passaty z tohto odkazu.
Zdroj foto: mobile.de
Zdroj foto: mobile.de
Zdroj foto: mobile.de
Zdroj foto: mobile.de