Golf IV s 500 koňmi za cenu Fabie v základe

VW Golf už tradične patrí k tým najpopulárnejším modelom nemeckej automobilky. Je to tak pri každej generácií. Niet sa čomu čudovať, VW každú nasledujúcu generáciu upravuje len mierne s rozumom. Nikdy nejde o extrémny dizajnový či kvalitatívny skok, ako bol Golf vždy chcený. Okolo tohto auta je postavený vlastný svet, po svete existujú stovky klubov fanušíkov Golfu. Početná komunita obdivovateľov tohto modelu je aj u nás, na Slovensku. A ak sa objaví nejaký drahší model, ktorý má zaujímavejší motor, prípadne je niečím zaujímavý? Potom sa okamžite strhnú búrlivé debaty. Nasledujúci kúsok sa určite môže medzi medzi tie najzaujímavejšie radiť s absolútnym prehľadom.

Sídliskový Golf ako superšport?

Neberte toto označenie hanlivo. Golf štvrtej generácie je nesmierne obľúbeným a aj podareným autom, no nájdete ho naozaj na každom kroku, na každom sídlisku. Neraz ide o prvú voľbu pre začínajúcich vodičov, ktorí hľadajú auto za dobrú cenu ktoré je spoľahlivé a jeho servis si môže dovoliť každý. Golf štvrtej generácie sa produkoval v rokoch 1997-2006, zožal naozaj poriadny úspech. Predaných 4,3 milióna je métou, ktorú sa len tak nejakému modelu nepodarí. Mal fajn benzínové agregáty, no meno si spravil aj zásluhou nesmrteľného motora 1,9 TDI. Na portáli ebay.com sa objavil kúsok, ktorý má pod kapotou výrazne zaujímavejší benzínový agregát, ktorý je sám o sebe zaujímavý, no to predošlému majiteľovi nestačilo!Zdroj foto: ebay.com

Jedná sa o VW Golf štvrtej generácie z roku 1999, na ktorom je okamžite vidieť, že prešiel masívnymi úpravami. Má znížený podvozok, nové kolesá, tunermi obľúbenú šedo-čiernu kombináciu. Človek by povedal, že tieto úpravy skončili len pri vzhľade. No nie je to tak. O masívnom výkone napovedá už letmý pohľad do interiéru auta. Nachádza sa tu dvojica šortových sedadiel. Za nimi je dokonca bezpečnostný rám! Presne tak, toto nie je kúsok na každodenné používanie a nákupy. Okrem dvojice predných sedadiel tu už iné nenájdete. Hmotnosť ovplyvňuje jazdné vlastnosti a každý úšetrený kilogram sa počíta. Navyše ide o dnes už vyhynutú 3-dverovú karosériu, tá sama o sebe príliš praktická nebola.Zdroj foto: ebay.com

Pod kapotou peklo

Výkon je tým, čo robí z tohto auta doslova postrach ciest. Šedý Golf je síce z roku 1999, má teda už 25 rokov, no výkonom dokáže podkúriť aj omnoho novším konkurentom. Pod kapotou má veľmi vydarený 2,8 litrový 6 valcový motor, ktorý bol v tomto aute veľmi obľúbený. Lenže tu je vyladený na celkom inú úroveň. Je tu nová spojka, vstrekovače, brzdy, riadiaca jednotka, v zásade neostal kameň na kameni. Výsledok? Okolo 500 koní a údajne je tu potenciál ísť až ku hranici okolo 800 koní! Šialenstvo. Konkrétna história tohto kúsku nie je jasná, predávajúci uvádza, že je v poradí až 6.-tym majiteľom! Na jednej strane to môže byť varovným prstom pre nového držiteľa tohto auta, na druhej strane ide o ukážku, že toto auto naozaj vydžalo. Bodaj by aj nie, má za sebou už po prepočte okolo 250 000 km. Finančne sa ale jedná o zaujímavú možnosť kúpy. V cene je asi zohľadnený aj nájazd a prípadné riziko drahej opravy. Po prepočte sa toto auto predáva za nejakých 15 400 €. Len samotné úpravy iste stáli viac! Už aj obyčajná Fabia v totálnom základe bez zľavy začína nad hranicou 15 000 €! Touto optikou sa Golf s výkonom 500 koní razom javí ako výhodná kúpa. No a pokiaľ by ste si chceli nejaký Golf vybrať tiež, na tomto ODKAZE ich nájdete viac než dosťZdroj foto: ebay.comZdroj foto: ebay.comZdroj foto: ebay.comZdroj foto: ebay.com

 

NAJČÍTANEJŠIE V BLOGU
Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Golf IV s 500 koňmi za cenu Fabie v základe