Prvú nabíjaciu stanicu pre kamióny na Slovensku vybudovali v Trnave.
Je výbornou správou, že sa Slovensko angažuje v rozvoji nabíjacej infraštruktúry. Novinkou sú nabíjacie stanice pre elektrokamióny. Infraštruktúra pre nabíjanie elektrokamiónov je v tejto téme kľúčovým faktorom.
Nabíjacie body pre kamióny
Existujúce nabíjacie stanice určené pre osobné elektromobily nie sú vhodné pre nákladné vozidlá. Kamióny potrebujú omnoho vyšší nabíjací výkon, a často sa stáva, že pri týchto stanicách nedokážu zaparkovať bez obmedzenia iných nabíjacích miest, parkovacích miest alebo dokonca jazdných pruhov.
Prvá nabíjacia stanica pre kamióny v Trnave
V Trnave bola otvorená prvá nabíjacia stanica pre elektrokamióny. Firma ZSE Drive ju umiestnila v emparku. Stanica poskytuje až 400 kW nabíjací výkon, čo elektrokamiónom umožňuje nabiť 300 km dojazdu za 45 minút. Plánuje sa aj ďalšie rozšírenie nabíjacích stojanov pre nákladnú dopravu.
Plány pre elektrokamióny
Firma ejoin plánuje otvoriť nabíjací hub v Bratislave, ktorý bude poskytovať nabíjací výkon až 600 kW. Tieto kroky sú dôležité pre podporu elektrifikácie nákladnej dopravy na Slovensku.
Požiadavky EÚ
Európsky parlament schválil nové pravidlá pre nabíjaciu infraštruktúru. Slovensko musí túto podmienku splniť do konca roku 2026. Pozdĺž hlavných európskych koridorov TEN-T by mali byť nabíjacie body aspoň každých 60 km pre elektromobily a každých 120 km pre kamióny a elektrobusy.
Budúcnosť dopravy
Ak všetko pôjde podľa plánu, povedú tieto kroky k udržateľnejšej a ekologickejšej doprave v budúcnosti. Ako hodnotíte budúcnosť elektrokamiónov v slovenskej doprave? Podeľte sa s nami o názor v komentároch.

Zdroj: ZSE Drive
Zdroj foto: ZSE Drive

