Elektromobily sa vo svete stávajú veľkou témou, hlavne s počtom narastajúcich problémov, o ktorých sa v minulosti príliš nehovorilo. V niektorých mestách ich masové rozšírenie preťažuje elektrickú sieť, napriek ich obrovskému protežovaniu začínajú už aj mnohé renomované automobilky pochybovať o správnosti úplného zákazu spaľovacích motorov. Príkladov je viacero. Jedným z problémov je aj riziko samovoľného požiaru, ktorý sa nedá na základe vôbec ničoho nijako predikovať. Aj kvôli tomu si majitelia elektromobilov pri použití trajektu v Grécku musia zvyknúť na ďalšie obmedzenie.
Elektromobil na príťaž
To, že elektromobily môžu začať horieť v minulosti v zásade vedeli všetci, takýchto prípadov bolo ale minimum a tak sa prípadné komplikácie príliš neriešili. S rastúcim počtom elektromobilov logicky rastie aj počet ich požiarov. Problémom pri nich je to, že elektromobil môže začať horieť v podstate bez príčiny kedykoľvek. A uhasenie elektrického auta je náročné, dlhé, komplikované a nebezpečné aj pre profesionálnych hasičov. Čo v prípade nejakého uzavretého priestoru ako napríklad podzemná garáž? Aj preto už niektoré nákupné centrá vo veľkých mestách zakazujú vjazd do podzemných garáži pre elektromobily. Razom sa z takéhoto auta stáva príťaž, ktorá človeka obmedzuje nielen dojazdom a nabijíaním, ale aj spôsobom bežného využitia. Portál autoevolution.com prišiel s informáciou, že obmedzený bude v Grécku dokonca aj vjazd elektromobilu na palubu trajektu.
Zdroj foto: autoevolution.com
Kvôli čomu k obmedzeniu dochádza? Problémom je práve bezpečnosť v prípade požiadu. Trajekt je v podstate tiež plávajúce podzemné parkovisko. A čo je jeho nevýhoda? Ak na palube vypukne požiar, hasiči na neho neprídu a s požiarom si musí poradiť posádka a z trajektu nemáte ani kam utiecť. Obmedzenie spočíva v tom, že na palubu sa dostanú len elektromobily, ktoré majú batérie nabité na maximálne 40% a menej. Je to práve kvôli minimalizácií rizika vypuknutia požiaru, ktorý by mala posádka problém uhasiť. Podobné obmedzenie sa týka aj áut na CNG a LPG, kde platí, že naplnené môžu byť maximálne na 50%. Tu to ale zásadný problém nebude, nakoľko v takomto aute môžete mať stále natankovaný v nádrži benzín a nejaké problémy v rámci dojazdu tu teda nebudú. Pri elektromobile však môže nastať situácia, kedy vyjdete z trajektu na grécky ostrov s kapacitou menej ako 40% a zistíte, že nabíjacia stanica v dosahu nie je. Prípadne bude mať prístav vybudovanú nabíjaciu stanicu, no v trajekte bude viacero elektromobilov a vy si pekných pár hodín počkáte na to, aby ste sa vôbec mohli po ostrove pohybovať. Tá elektrická budúcnosť je naozaj krásna a veľmi praktická, čo poviete
Zdroj foto: autoevolution.com
Zdroj foto: autoevolution.com