Lancia je automobilkou, ktorá je každému milovníkovi rýchlych kolies dobre známa. Predovšetkým zásluhou jej športovej minulosti Lancie excelovali na pretekárskych tratiach raly rôznych tried po celom svete. Lancia mala svojich priaznivcov samozrejme aj na bežných cestách, vyrábala niekoľko veľmi zaujímavých modelov, ktoré však celkom masovo rozšírené v našich končinách nikdy neboli. Lancia je talianska automobilka, voči čomu má mnoho vodičov predsudky a tým, že nebola u nás ani príliš rozšírená, tak bol problém takéto autá servisovať. Lancia však priniesla nový a zaujímavý model, aj keď iba s elektrickým pohonom.
Športovo s elektrinou?
Lancia Ypsilon je pre taliansku automobilku nosným modelom. Jeho predaje sú naozaj silné, predovšetkým v domácom Taliansku. No a Lancia sa rozhodla o spojenie svojho obľúbeného auta s legendárnou radou HF, ktorá bola vždy zameraná športovo a na maximálny pôžitok z jazdy pre vodiča. Portál motor1.com informoval práve o novinke, Lancií Ypsilon HF, ktorá má pod kapotou elektromotor!
Zdroj foto: motor1.com
Elektrické autá už roky polarizujú spoločnosť. Jedno im ale treba uznať. Ich akcelerácia je naozaj úctyhodná. Druhou stranou mince je fakt, že zvuk elektromotora pod kapotou nikdy nevykúzli na tvári taký úsmev, ako poriadny spaľovací motor. V tomto prípade tu máme elektromotor, ktorý disponuje výkonom 240 koní. To je na relatívne malé a kompaktné auto naozaj viac než fajn a na 100 km/h sa dostanete za 5,8 sekundy. Športový duch je zrejmý aj z dizajnu, máme tu znížený podvozok a celkovo rozšírenú karosériu, vnútri športové sedadlá a dizajnové prvky odkazujúce na príslušnosť medzi Lancie HF. Skrátka je to naozaj vydarené auto, problémom je spomínaný elektrický pohon. Papierovo síce dojazd činí 400 km, no ak si budete chcieť užívať akceleráciu naozaj plnými dúškami, počítať môžete len s nejakými 100 km, čo je tragikomické. Okrem tejto novinky Taliani predstavili aj Lanciu Ypsilon Rally 4 HF, ktorá je však určená len pre pretekárske použitie v kategórií R4. A tu je práve ešte starý dobrý spaľovací motor. Jeho výkon je o čosi nižší, činí 212 koní, no aspoň normálne znie. Je úctyhodné, že takýto výkon vydolovali len z 1,2 litrového 3 valcového motora! Nuž, toto znie ako skutočná pocta rade HF! Aj spomínaný elektromobil môže byť fajn ale predovšetkým pri mestskom použití. A tam sa zmysel malého športiaku mierne stráca
Zdroj foto: motor1.com
Zdroj foto: motor1.com
Zdroj foto: motor1.com