BMW M4 CS: Druhé najrýchlejšie BMW na Nürburgringu

Nürburgring je miesto, ktoré je opradené mnohými mýtami a stalo sa benchmarkom toho aké rýchle je auto. No a niektoré autá sú stavané výlučne na čo najlepšie časy na tomto legendárnom okruhu. BMW využilo svoje možnosti a po M3 CS predstavilo aj M4 CS. Obidve auta sú síce spriaznené, ale delí ich klasicky rozličná karoséria.

BMW M4 CS bude najrýchlejšie a najextrémnejšie zo všetkých M4 v súčasnosti. Už na prvý pohľad bude iné vďaka inak stvárnenej maske chladiča a novým svetlometom. BMW hovorí, že použitie karbónom vystuženého plastu vyústilo do zníženia hmotnosti až o 20 kilogramov. K tomu treba prirátať ešte aj upravený zadný nárazník, zliatinové disky s dvojitým rozmerom, ktoré majú 19 palcov vpredu a 20 palcov vzadu.

Foto: BMW

A BMW obuje disky do štandardných pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 a bezplatne môžete pri konfigurácii zvoliť Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Na výber bude z viacerých farieb, ale na začiatok bude dostupná len Riviera Blue a matná Frozen Isle of Man Green, ktoré budú kontrastné ku karbónovým doplnkom. Interiér zase využije alcantaru a karbón. Štandardom budú najextrémnejšie sedadlá a systém BMW Operating System 8,5 na zakrivenom a na vodiča natočenom displej.


Foto: BMW

Najšportovejšie vozidlo z radu 4 však na displeji bude zobrazovať aj M Drift Analyser a M Laptimer. Všetky tieto systémy budú bežať na stredovom displej a M Drive umožní nastaviť motor, podvozok, riadenie, brzdový systém a pohon všetkých štyroch kolies M xDrive. Dve špeciálne nastavenia budú uložené pod tlačidlami na volante.

Áno, ak čítate, tak viete, že toto auto bude iba s pohonom všetkých 4 kolies, ale s tým, čo dokáže odpojiť prednú nápravu. Pod kapotou bude najbrutálnejší motor doposiaľ v M4. Budem mať stále 6 valcov umiestnených v rade a 3 litre objemu, ale výkon sa dostane až na 405 kW (550 k) a krútiaci moment 650 Newton metrov je dostupný od 2 750 až do 5 950 otáčok. Zaujímavosťou je, že obmedzovač tohto vozidla je nastavený až na 7200 otáčok. Čo znamenajú tieto hodnoty v reálnom svete, či skôr v svete športu a okruhov? Stovka je na rýchlomeri za 3,4 sekundy, dvojstovka za 11,1 sekundy a šprint z 80 na 120 km/h na štvrtom prevodovom stupni trvá 2,6 sekundy a na piatom 3,3 sekundy. Najvyššia rýchlosť bude elektronický obmedzená na 302 km/h.


Foto: BMW

Toto auto je určite extrémna zbraň do okruhového sveta. Veď na okruhu Nürburgring, ktorý má dĺžku 20,832 km zaznamenalo vozidlo oficiálne a notársky odsúhlasený čas 7 minút a 21,989 sekundy.

Na našom trhu ešte cena nie je stanovená, ale treba pripomenúť, že už verzia M4 s pohonom všetkých 4 kolies xDrive stojí 103 000 €, takže CS bude logicky drahšie. Koľko bude asi stáť? Môžeme sa skúsiť oraziť od BMW M3. To s prevedením CS stojí 151 200 €, čiže nárast oproti M3 s pohonom všetkých štyroch kolies a karosériou sedan je 50 000 €. To by mohlo znamenať, že M4 CS bude stáť približne 153 000 €. Ak sa vám to zdá veľa, tak to máte určite pravdu, ale treba brať do úvahy fakt, že toto vozidlo je extrémne rýchle a športovejšie šesťvalcové auto budete hľadať ťažko, najmä bez pomoci plug-in hybridu.


Foto: BMW

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: BMW

NAJČÍTANEJŠIE V BLOGU
Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / BMW M4 CS: Druhé najrýchlejšie BMW na Nürburgringu