Posledné Bugatti Chiron rozhodne posledné nebude

Automobilka Bugatti niekoľkokrát zmenila svojich majiteľov. Aktuálne má síce produkt vyvíjaný ešte pod taktovkou Volkswagenu a v rukách tohto koncernu, ale realita je taká, že prešla do rúk inej firmy vyrábajúcej extrémne športové vozidlá. Bugatti totiž vlastní chorvátska firma Rimac Automobili a preto je budúcnosť modelu spojená aj s elektrickou energiou, ale nezabudne sa ani na benzínový motor. Toto, čo automobilka ukázala aktuálne je posledný zo série vozidiel Chiron s výkonom 1 103 kW (1 500 k).

Vozidlo si v novembri 2021 objednal kanadský Milionár Bilal Hydrie, ktorý sa musel veľmi tešiť, keď mu pípla správa, že jeho auto je vyrobené a je to naozaj finálny kus tejto, vlastne základnej, série. Základnej je tiež veľmi silné slovo, lebo na tvorbe detailov bola veľmi zainteresovaná sekcia Bugatti Sur Measure, čo vidno na lakovaní čiernou farbou Nocturne doplnenou o bronzové, či skôr medené detaily odtieňu Copper. Rovnakej farby si majiteľ vybral aj zliatinové disky, ale Bugatti kombináciu dalo aj na prevedenie viditeľnej časti masívneho 8-litrového 16-valca so štyrmi turbami. Dalo by sa povedať, že podobnú tému nasleduje aj interiér špeciálneho finálneho kusu.

Foto: Bugatti

Toto však nie je úplne posledný kus Bugatti Chiron, ktorý sa objaví. Je to z dôvodu, že napríklad stále existujú nedodané exempláre verzie Bugatti Chiron Pur Sport a tiež rovnakým motorom poháňané extrémne premeny vo forme vozidiel Mistral a Bolide odvodené od základu vo forme práve modelu Chiron.

V každom prípade je jasné, že toto vozidlo, Chiron ako taký, sa ešte objaví a bude sa o ňom hovoriť. Postupne sa v niekoľkých nasledujúcich mesiacoch objaví ešte niekoľko posledných kusov Chironu, ktoré budú hovoriť len čiastočnú pravdu. Budú síce posledné, ale z jednotlivých verzií, podobne ako nedávno bolo vytvorené Bugatti Chiron Super Sport 300+ tiež vo finálnej fáze.


Foto: Bugatti

Ak sa tešíte na nástupcu, tak na toho si musíte počkať. Mal by sa objaviť niekedy v priebehu budúceho roka, pričom začiatok výroby je naplánovaný na rok 2026. Ale bude to vozidlo, ktoré dá zbohom masívnemu a šialenému agregátu so 16 valcami. Táto kombinácia komponentov ostane neprekonaná a novinka má mať motor V8 s možnosťou elektrických doplnkov vo forme plug-in hybridu.


Foto: Bugatti

Ak by ste predsalen chceli niektoré z týchto vozidiel a finálnych kusov, tak stále máte šancu na druhotnom trhu. Alebo siahnite po možnosti aukcii, kde sa napríklad verzia Chiron Profileé predala za 10,8 milióna amerických dolárov. Ceny sú rozhodne vysoké a ak by ste si objednávali z fabriky, tak aj majiteľ posledného kusu zverejnil, že jeho vozidlo stalo viac ako 3 000 000 amerických dolárov. Na európskom trhu sa dá napríklad kúpiť verzia Chiron Sport La Maison Pur Sang za 3,70 milióna, už eur, klasickejšie Chirony sú od 3,2 milióna. Ak by ste sa chceli úplnú pikošku, tak stále viete siahnuť aj po modeli Super Sport 300+, podobnom tomu, čo ešte len nedávno dostal finálny kus a ten stojí až šesť a pol milióna eur. Za 6 500 000 si pomaly viete kúpiť aj menšiu dedinu v nejakej zapadnutej časti republiky.

Väčšina kusov na sekundárnom trhu si privlastnila označenie jedinečná. Je to ale z dôvodu, že každý jeden automobil si konkrétny majiteľ, prípadne prvý kupujúci, dal upraviť podľa seba.


Foto: Bugatti

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Bugatti

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Posledné Bugatti Chiron rozhodne posledné nebude