Revolučný ťahač Volva nemá kabínu, utiahne 32 ton

Na prvý pohľad značne odlišný dizajn robí z novinky Volva neprehliadnuteľný typ vozidla, ktorý naznačuje smer vývoja ťahačov budúcnosti. Čo je na novom ťahači Volva tak výnimočné?

Ťahač s výnimočným tvarom

Tvarom pripomína skateboard a niektorým vodičom pri pohľade naň nenapadne spojitosť s kamiónovou dopravou. Vozidlá, tak ako ich poznáme dnes, budú onedlho minulosťou, to je fakt, s ktorým sa treba zmieriť. Vie to aj Volvo. Nový návrh rozhodne zaujal.

Utópia + perfektné riešenie bez kabíny

Pamätáš si na koncept ťahača Tesla Semi? Novinka Volva tak pozerá omnoho ďalej do budúcnosti ako Tesla. Ako najlepšie zareagovať na najväčšie problémy kamiónovej dopravy? Návrhom ťahača, ktorý berie do úvahy nedostatok vodičov podmienený náročnosťou práce a turbulentný vývoj pozemných druhov dopravy. Premietnuté do jazyka dizajnu - viac ako istá strata kabíny skombinovaná so zaujímavými vlastnosťami.

Zdroj: volvotrucks.com

Využitie

Autonómne riadenia rozdelil fanúšikov na 2 tábory. Kritici sú zväčša úplne proti myšlienke, že za volantom nebude sedieť človek. Priaznivci oceňujú zvýšenie efektivity dopravy, bezpečnosť a výhody pre človeka. Oba tábory však ocenia určený spôsob využitia. Ťahač má urýchliť a zjednodušiť dopravu v prístavoch a rozľahlých logistických centrách.

Autonómne riadenie ako výhoda

Ak existuje oblasť, kde je autonómne riadenie mimoriadne výhodne a efektívne, je ňou nákladná doprava. Dôvody? Tu nemôžu namietať ani skeptici, pretože v týchto podmienkach samoriadiace vozidlo určite poslúži lepšie a účelnejšie ako bežné kamióny, takmer úplne bez zbytočného ohrozenia ostatných účastníkov premávky. Dostať tento typ ťahačov na diaľnice a do ulíc mesta, môže byť z rovnakého dôvodu zložitejšie.

Zdroj: volvotrucks.com

Volvo Vera - elektrický pohon, utiahne 32 ton

Volvo Vera bude poháňať elektrina. Doslovný preklad názvu znamená „viera." Model vyjadruje vieru v budúcnosť. Čo dokáže? Utiahne náves s hmotnosťou až 32 ton! Podľa slov vedúceho vývoja autonómneho riadenia Volva, Michaela Karlssona, má kvôli bezpečnosti nižšie prevádzkové rýchlosti.

Nižšia rýchlosť ako výhoda

Nižšia rýchlosť nemôže spoločnosti, ktoré by mali záujem o využitie nových ťahačov, od uplatnenia v premávke odradiť. Je mnohonásobne vynahradená nečakane nízkou hlučnosťou prevádzky. Okrem tichého chodu, na 100 % zaujme aj ako ekologický a úsporný spôsob prepravy.

Zdroj: volvotrucks.com

Zdokonalenie kamiónovej dopravy

Volvo Vera by dokázalo značne znižovať straty a riziká bežnej kamiónovej dopravy. Vďaka Vere by bolo možné pracovať nepretržite. To by sa v priestoroch prístavov a hál osvedčilo. Výsledkom diaľkového spôsobu komunikácie by bolo zlepšenie možností prepravy tovaru a zvýšená produktivita. Aký je tvoj názor a samoriadiaci kamíón riadený ťahačom Volvo Vera? Aké ďalšie výhody nový koncept prináša? Pozri si výhody jazdy kamióna bez vodiča. Nenechaj si ujsť video.

Zdroj foto: Autobazar.sk, volvotrucks.com, autoblog.com

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Revolučný ťahač Volva nemá kabínu, utiahne 32 ton