AC Schnitzer, úpravca BMW, upravil Toyotu. Dôvod je jasný

AC Schnitzer je dlhoročný úpravca BMW. Vlastne okrem vozidiel spadajúcej pod rovnakú skupinu nič iné neupravoval. To znamená, že okrem BMW sa dočkalo vylepšení Mini a určitú dobu aj Land Rover. Ale aktuálne sa pustil do svojej prvej Toyoty. Každému je jasné prečo. Nie je to preto, že by tam bol výhľad na lepšie odbyty.

Dôvod je veľmi jednoduchý. Na príprave upravenej Toyoty spolupracovala japonská automobilka práve s BMW. Reč je, samozrejme, o Supre. Nie je to šialená úprava ako od Mansory, ale zároveň ponúka kompletný balík, od vizáže až po pohonnú jednotku.

Foto: AC Schnitzer

Prvý pohľad však patrí exteriéru. Predný nárazník je ešte extrémnejšie tvarovaný ako v sérii, za čo vďačí novému spodnému spojleru. Ten, okrem aerodynamických kvalít, robí auto vizuálne širším a drsnejším. Rovnako to vzadu robí väčšie krídlo na štandardnom kufri. Je rovné s ostrými hranami a celkovo sa k dizajnu veľmi nehodí. Na tento kufor by sadlo niečo oblé ako mala predchádzajúca generácia Supry, alebo napríklad Honda Accord Type-R. Ale v takom prípade by krídlo nemohlo byť nastaviteľné a variabilné ako pri tomto druhu. Účel tu prebehol estetiku.

AC Schnitzer na Supru naložil 20-palcové zliatinové disky, čo je o palec viac ako má Supra sériovo. Naviac sa dizajn diskov ku samotnému dizajnu auta naozaj veľmi hodí. Ale vizuálna stránka nie je, našťastie, jediné, čo sa na Supre zmenilo, aj keď až na to zadné krídlo sú to vhodné úpravy.

Foto: AC Schnitzer

Motor pod kapotou je tiež zo spolupráce s BMW, čo je základným dôvodom vylepšení tejto Toyoty. Je tam radový šesťvalec s objemom tri litre a sériovým výkonom 250 kW (340 k). To už rozhodne nie je málo, ale práve AC Schnitzer je známy tým, že dokáže posunút aj výkon. Po zásahu teda motor pracuje s výkonom 294 kW (400 k). Každá z modifikácii je certifikovaná.

Aby toho nebolo veľa na podvozok, ktorý je aj tak veľmi schopný, tak AC Schnitzer trochu zmenil aj podvozok. Nové sety tlmičov a pružín sú výškovo nastaviteľné. Predná aj zadná náprava sú nižšie až o 25 milimetrov, čo má spôsobiť ešte lepší pocit za volantom ako v sériovom stave. A už ten je vynikajúci.

Foto: AC Schnitzer

Supra však stále čelí rozdeleným ohlasom na svoje tvary. Fanúšikovia štvrtej generácie sú sklamaní, že Toyota spolupracovala s BMW a aj zo samotného výzoru. Pravdou však je, že piata generácia nemohla byť faceliftom tej štvrtej. A už vôbec pod kapotou nemohol byť motor 2JZ. Dôvody sú jednoduché, doba pokročila rovnako ako bezpečnostné a emisné požiadavky. Supra však spoluprácou s BMW získala, aspoň do jedného modelu, najlepší infotainment, aký aktuálne v Európe má.

Foto: AC Schnitzer

Zdroj: Autobazar.sk

Zdroj foto: AC Schnitzer

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / AC Schnitzer, úpravca BMW, upravil Toyotu. Dôvod je jasný