Príbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych svojmu prvému Trabantovi

Prerobiť auto, to chce veľa trpezlivosti, financií a najmä času. Avšak, zreštaurovať auto do pôvodného stavu, to chce veľa lásky. K veteránom!

V prvej časti sme mali tiež jeden starší kúsok, ktorý prešiel prerábkou. Išlo o "Krpca", Fiat 126, ktorý bol prerobený na kompletku. Teraz tu máme Trabanta, ktorý bol tiež ťažkým orieškom. Maťo sa začal renováciám venovať už v 13-tich rokoch. Spočiatku renovoval a opravoval motorky, staré Pioniery, Babetty a k autám prešiel až teraz. Hoci má len 18 rokov a za sebou prvú rekonštrukciu starého Trabanta 601 z roku 1968, musíme uznať, že sa mu skutočne vydarila a skladáme pred ním veľkú poklonu. Hoci vyzeral dosť biedne, bol akurát vhodný na renováciu a dokonca aj vyvarený.

Príbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych svojmu prvému Trabantovi

"Tohto Trabanta som bol kúpiť koncom mája toto roku v Badíne pri Banskej Bystrici. Bol nepojazdný ale s platnými papiermi a ŠPZ-tkami. No nekúp to za 200€."

Príbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych svojmu prvému TrabantoviPríbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych svojmu prvému Trabantovi

"Nebol vôbec hrdzavý, bol to dobrý základ na renováciu. Trabant má totiž karosériu z duroplastu. Kovový je len samonosný skelet s rámom motora."

Príbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych svojmu prvému TrabantoviPríbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych svojmu prvému TrabantoviPríbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych svojmu prvému TrabantoviPríbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych svojmu prvému Trabantovi

Samotná renovácia automobilu je veľmi časovo aj finančne náročná vec a keďže Maťo je momentálne študentom vysokej školy, pomáha mu starký, s ktorým majú spoločné hobby. Auto kúpil koncom mája a dokončené bolo začiatkom septembra. Zdá sa, že renovácia prebehla rýchlo, avšak pri aute trávil čas niekedy aj od rána do noci.

Príbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych svojmu prvému TrabantoviPríbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych svojmu prvému TrabantoviPríbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych svojmu prvému TrabantoviPríbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych svojmu prvému TrabantoviPríbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych svojmu prvému TrabantoviPríbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych svojmu prvému Trabantovi

"To čo robím nie je tuning, ale uvedenie auta do takého stavu, aké vyšlo z fabriky s tým rozdielom, že som mu dal trochu veselšie farby aby nepôsobil fádne a aby sa aj za sériovým autom ľudia otáčali."

Príbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych svojmu prvému TrabantoviPríbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych svojmu prvému Trabantovi

"Tento môj Trabant používam na každodenné jazdenie, nie len tak na parádu. Je to úplne iný pocit sedieť v takom starom aute v porovnaní s novým. Tu je všetko manuálne, žiadny otáčkomer netreba, otáčky zreteľne počujem, žiadny palivomer, míňam benzín z nádrže kým auto nezdochne, prepnem na rezervu a idem hľadať benzínku, radenie pod volantom, dokonca ostrekovač predného skla je manuálny, nie elektrický."

Koľko má Trabant 601 najazdených kilometrov však nie je isté, hoci tachometer ukazuje 65 000. Podľa počtu výbrusu valcov je to pravdepodobne aj viac.

Príbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych svojmu prvému TrabantoviPríbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych svojmu prvému TrabantoviPríbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych svojmu prvému Trabantovi

Pravidelné návštevy zrazov veteránov ho pravdepodobne inšpirovali aj pri nápade začať rekonštruovať vlastného veterána. S ním zatiaľ stihol navštíviť len jeden zraz, ale plánuje pokračovať. Najďalej zatiaľ zašiel z Turčianskych Teplíc len do Banskej Bystrice, no od renovácie už najazdil približne 500 km. S 19 kW a 26 koňmi pod kapotou zvládol Šturec ľavou zadnou. 

Príbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych svojmu prvému TrabantoviPríbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych svojmu prvému TrabantoviPríbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych svojmu prvému Trabantovi

"Najväčšie ocenenie pre mňa je keď mi ľudia mávajú a usmievajú sa. Toto je znamenie, že sa im auto páči."

A páči sa aj nám! Naozaj krásna práca, na ktorej vidieť, že Maťa toto hobby skutočne baví. Veríme, že ešte nejaké pekné kúsky v budúcnosti uvidíme nielen na cestách, ale aj v našom blogu.

 

Ak máte radi podobné zábavky, natáčate adrenalínové videá na kolesách alebo chcete ukázať svoju zručnosť pri prerábke áut, kontaktujte nás na facebooku Autobazar.SK a my o vás povieme celému Slovensku!

 

Zdroj:

Text: Autobazar.SK

Foto: Maťo Štrba

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Príbehy slovenského tuningu, časť 2.: Maťo dal druhý dych sv...